Vanliga frågor/FAQ

Vilka passar Simpleweb för?

Vi vänder oss till det lilla företaget eller föreningen som inser fördelen med att finnas på Internet, men som inte har kunskaperna, intresset eller tiden för att själva ordna det.

Kan ni hjälpa oss vidare om vi vill utveckla vår hemsida senare?

Absolut! Vårt Baspaket är ett sätt att snabbt och enkelt komma igång med en hemsida. I takt med att era behov ökar kan vi och/eller ni själva utveckla er sida till vilken nivå ni önskar.

Varför välja en “riktig” webbyrå?

Det är ärligt talat inte så avancerat att göra en hemsida idag. Men det kräver trots allt fortfarande en hel del förkunskaper. Visst kan ni lära er allt detta själv eller låta någon ni känner hjälpa er igång. Vår erfarenhet är dock att det ofta blir problem i längden. Hur länge kan ni räkna med hjälp av andra?

Egentligen finns det tre sorters lösningar:

Gör det själv-varianter. Det låter som ett enkelt och billigt sätt att komma igång. Men i praktiken kräver det ofta större tekniska kunskaper än normalanvändaren har och slutar med att ni får lägga massor av timmar på att få en sida som fungerar sådär, eller i värsta fall inte alls.

Ett litet företag som billigt bygger hemsidor i något programmeringsspråk. Det kan bli helt ok, men ofta blir det besvär när ni vill göra ändringar. Små företag har svårt att få lönsamhet och finns väldigt ofta inte kvar efter en tid. I värsta fall betyder det att någon annan måste börja om nästan från början, vilket innebär att ni får betala en gång till för samma jobb.

Traditionella webbyråer. Dessa är givetvis väldigt duktiga och gör oftast ett mycket bra jobb. Nackdelen är att det krävs en hel del tid från er sida. Oftast börjar de med att vilja ha ett möte för att ta reda på vad ni vill ha. Det innebär att ni sällan hamnar under femsiffriga belopp och får lägga en massa tid.

Simpleweb är ett nytt mellanting. Vi erbjuder er att snabbt, enkelt och billigt komma igång. Genom att be er om de upplysningar vi behöver via Internet kan vi inom några dagar ge er ett färdigt förslag. Vi använder oss av prisvärda och beprövade verktyg och kan därför leverera ett professionellt resultat till ett mycket lågt pris och med så liten insats från er sida som möjligt. Vi förser er sedan löpande med tips och hjälp, samt de ändringar ni vill göra, allt inom ramen för det låga månadspris ni betalar. Vill ni lägga till någon ny funktion på er sida så ordnar vi det till ett fast pris och sedan fortsätter ni att betala samma låga månadspris.
Vår modell är att låta er spara både tid och pengar!

En riktig leverantör kan allt ni behöver veta och finns kvar även när ni behöver hjälp om några år.

Vi kan väl lika gärna göra detta själva?

Se svaret ovan

Kan vi själva uppdatera vår sida?

Självklart! Med oss får du full frihet. Antingen ber ni oss att göra de ändringar ni vill göra (detta kan du göra två gånger per år utan extra kostnad), eller så väljer ni att göra ändringar själva. Ni kan också när som helst ta över driften av er sida. Inga krångliga förbehåll eller långa avtal.

Vilka verktyg använder Simpleweb?

Vi använder världens mest använda publiceringsverktyg som heter WordPress. En fördel är att det finns en uppsjö av lösningar för alla tänkbara saker ni kan vilja göra. Den absolut största fördelen är dock att det är väldigt enkelt att uppdatera och bygga vidare på. Därmed har ni som kund friheten att själva ta över skötseln av er sida, eller att välja en annan leverantör.
En möjlig nackdel kan vara att det kan vara svårt att överblicka vilka saker som fungerar bra. Men det löser vi å andra sidan åt er.

Ni får ett eget konto på webbhotellet One.com. Vi tar hand om alla tekniska detaljer och ser till att er sida alltid har de funktioner ni har bestämt.

Varför erbjuder ni bara support via e-post?

Vi vill givetvis att ni som kund ska vara så nöjd som möjligt med er hemsida. Samtidigt vill vi även att vi ska kunna hålla priset på en så låg nivå att alla ska ha råd med våra tjänster. Därför har vi valt att inte ha en bemannad kundtjänst, då det skulle öka kostnaderna betydligt.
Vi besvarar däremot alltid alla ärenden via e-post och ofta leder det dessutom till att vi mycket tydligare kan ge er relevant hjälp.